27/3/09

ESTRENAM LA PISSARRA DIGITAL

Fa poc la Conselleria (motíssimes gràcies) ens ha enviat un parell de pissarres digitals. Les meves companyes i jo ens vam apuntar al primer curs sobre pissarres que va oferir el nostre cep i ja ens teniu en un seminari amb altres companys de diferents escoles compartint i descobrint la pdi.
Avui per primera vegada l'hem emprada amb els fillets i filletes. Són els dos grups de 4 anys i si ells han xalats nosaltres encara més.
Primer de tot i just després de la presentació del nou material, hem realitzat entre tots, una Mini unitat didàctica sobre el reciclatge amb un èxit tan espectacular que el capvespre hi hem tornat. La segona sessió ha consistit en que ells mateixos dibuixessin el que volguessin i llavors hem fet un joc amb un dau, es clicava a sobre el dau, deien quin número havia sortit i l'escrivien... de moment anam provant ;-)
Que voleu que us digui... sempre penso que tot depèn de l'ús que li donem a la tecnologia però després de somiar tant de temps amb aquest aparells HA ESTAT GENIAL!!!!
Queden encara cosetes a resoldre... la mida del plafó perquè els alumnes d'infantil hi arribin bé i no es facin tanta ombra, quines activitats són més adequades...
Us deixo aquestes fotos i vídeos.
àngels




video



video

23/3/09

EL PLAER DE LA LECTURA

Heu sentit a dir que ara quan anem a la biblioteca en faran pagar 20 cèntims per cada llibre que traguem en préstec?
La cosa és que hi ha una campanya en contra d'aquest atemptat contra la lectura...
Jose Luis Sampredo, entranyable escriptor que EM va robar el cor amb la seva Sonrisa Etrusca i em va acabar d'enamorar amb la Vieja Sirena... escriu açò per recolzar aquesta campanya.

POR LA LECTURA

Cuando yo era un muchacho, en la España de 1931, vivía en Aranjuez un Maestro Nacional llamado D. Justo G. Escudero Lezamit. A punto de jubilarse, acudía a la escuela incluso los sábados por la mañana aunque no tenía clases porque allí, en un despachito que le habían cedido, atendía su biblioteca circulante. Era suya porque la había creado él solo, con libros donados por amigos, instituciones y padres de alumnos. Sus 'clientes' éramos jóvenes y adultos, hombres y mujeres a quienes sólo cobraba cincuenta céntimos al mes por prestar a cada cual un libro a la semana. Allí descubrí a Dickens y a Baroja, leí a Salgari y a Karl May.

Muchos años después hice una visita a un bibliotequita de un pueblo madrileño. No parecía haber sido muy frecuentada, pero se había hecho cargo recientemente una joven titulada quien había ideado crear un rincón exclusivo para los niños con un trozo de moqueta para sentarlos. Al principio las madres acogieron la idea con simpatía porque les servía de guardería. Tras recoger a sus hijos en el colegio los dejaban allí un rato mientras terminaban de hacer sus compras, pero cuando regresaban a por ellos, no era raro que los niños, intrigados por el final, pidieran quedarse un ratito más hasta terminar el cuento que estaban leyendo. Durante la espera, las madres curioseaban, cogían algún libro, lo hojeaban y a veces también ellas quedaban prendadas.

Tiempo después me enteré de que la experiencia había dado sus frutos: algunas lectoras eran mujeres que nunca habían leído antes de que una simple moqueta en manos de una joven bibliotecaria les descubriera otros mundos. Y aún más años después descubrí otro prodigio en un gran hospital de Valencia. La biblioteca de atención al paciente, con la que mitigan las largas esperas y angustias tanto de familiares como de los propios enfermos, fue creada por iniciativa y voluntarismo de una empleada. Con un carrito del supermercado cargado de libros donados, paseándose por las distintas plantas, con largas peregrinaciones y luchas con la administración intentando convencer a burócratas y médicos no siempre abiertos a otras consideraciones, de que el conocimiento y el placer que proporciona la lectura puede contribuir a la curación, al cabo de los años ha logrado dotar al hospital y sus usuarios de una biblioteca con un servicio de préstamos y unas actividades que le han valido, además del prestigio y admiración de cuantos hemos pasado por ahí, un premio del gremio de libreros en reconocimiento a su labor en favor del libro.

Evoco ahora estos tres de entre los muchos ejemplos de tesón bibliotecario, al enterarme de que resurge la amenaza del préstamo de pago. Se pretende obligar a las bibliotecas a pagar 20 céntimos por cada libro prestado en concepto de canon para resarcir -eso dicen- a los autores del desgaste del préstamo.

Me quedo confuso y no entiendo nada. En la vida corriente el que paga una suma es porque:
a) obtiene algo a cambio.
b) es objeto de una sanción.

Y yo me pregunto: ¿qué obtiene una biblioteca pública, una vez pagada la adquisición del libro para prestarlo? ¿O es que debe ser multada por cumplir con su misión, que es precisamente ésa, la de prestar libros y fomentar la lectura?

Por otro lado, ¿qué se les desgasta a los autores en la operación?. ¿Acaso dejaron de cobrar por el libro? ¿Se les leerá menos por ser lecturas prestadas?. ¿Venderán menos o les servirá de publicidad el préstamo como cuando una fábrica regala muestras de sus productos? Pero, sobre todo: ¿Se quiere fomentar la lectura? ¿Europa prefiere autores más ricos pero menos leídos?

No entiendo a esa Europa mercantil. Personalmente prefiero que me lean y soy yo quien se siente deudor con la labor bibliotecaria en la difusión de mi obra.

Sépanlo quienes, sin preguntarme, pretenden defender mis intereses de autor cargándose a las bibliotecas. He firmado en contra de esa medida en diferentes ocasiones y me uno nuevamente a la campaña. ¡NO AL PRÉSTAMO DE PAGO EN BIBLIOTECAS!
José Luis Sampedro

Si estas de acuerdo, pásalo. Por el placer de la lectura.

21/3/09

A LA FI HA ARRIBAT

A la fi ha arribat…

Ha arribat la primavera que semblava que estava amagaba ben al fons del cel.

Un cel eternament banyat que només deixava bufar el vent

Ja sé que era qüestió d’esperar i que tot passa però necessito el Sol…

com les sargantanes :-)




20/3/09

TECNOLOGIA PER INNOVAR?

Per pensar....
Trobareu moltes més vinyetes com aquestes a Innovéision



19/3/09

PINTAR AMB PLASTILINA


Una pàgina que als més petits els hi sol agradar molt... Es tractar d'omplir diferents plantilles amb plastilina, en un tres i no res. :-)

18/3/09

ASTRONOMIA

Si també sou d'aquells que aquest curs fa algun projecte d'Astronomia, segur que aquesta presentació us anirà d'allò més bé.


Uploaded on authorSTREAM by samenamaste

16/3/09

POESIA VISUAL

Una poesia per començar la setmana ;-) Un autèntic regal per a l'ànima.

15/3/09

PROGRAMAR PER COMPETENCIES


Na Carme Barba comparteix un valiós recurs. Programar per competències.
On? Com? i amb què?
Moltes gràcies per oferir-nos aquest treball.

11/3/09

ARXIPÈLAG DE BLOG


Si tens un blog educatiu i ets de les Illes a què esperes a visitar Arxípelag de blocs? Una molt bona recopilació de blogs educatius.
Si no trobes el teu, no tens més que deixar l'adreça del blog als comentaris i prest apareixerà.
Sorpren la gran quantitat de bloggers illencs :-)

7/3/09

CURS DE BLOGS

Darrerament he estat molt entretinguda en un curs a distància dirigit a mestres sobre blogs en el que jo era la tutora… Tot i les pors inicials de si em sabria prou o si jo era la persona adequada per fer-ho... ha resultat ser una experiència força enriquidora i amb la que he disfrutat molt, on jo he estat la primera aprenent.
El curs m’ha aportat un munt de coses però el millor de tot ha estat descobrir que encara hi ha un bon munt de mestres capaços d’il·lusionar-se amb nous projectes i sobretot molt, molt feiners.
El mínim que puc fer és presentar-vos els seus blogs que també sento un mica meus ;-)

1. http://elprofedecastellano.blogspot.com/

2. http://itinerarispermenorca.blogspot.com/

3. http://aula20simoballester.blogspot.com/

4. http://lecturamrpm.blogspot.com/

5. http://musicaalescola.blogspot.com/

6. http://aulasuportcpsabodega.blogspot.com

7. http://festesicostums.blogspot.com

8. http://racodeprimaria.blogspot.com/

9. http://fqiescapdepera.blogspot.com/

10. http://aprendreapensar.blogspot.com/

11. http://racoxinoxano.blogspot.com

12. http://universaunclic.blogspot.com

13. http://englishisjollyfun.blogspot.com/

14. http://craneoprivilegiado.blogspot.com/

15. http://www.mcespana.blogspot.com

16. http://ehnousvoila.blogspot.com.

17. http://elblocdelabiblioteca.blogspot.com/

18. http://german-carlota.blogspot.com/

19. http://orientacioeducativa.blogspot.com

20. http://ecoblogyolanda.blogspot.com/

21. http://experienciesdunamestradinfantil.blogspot.com

22. http://www.plastica1a.blogspot.com/